Week twee - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Fleur Bastiaansen - WaarBenJij.nu Week twee - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Fleur Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Week twee

Blijf op de hoogte en volg Fleur

01 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Watford

Hellow!!!!

Hoe is het met iedereen?? Ik ben vandaag mijn tweede week gestart. Het was vandaag een goede dag, al zeg ik het zelf. Ik wil vandaag alleen iets anders vertellen aan jullie.

In deze eerste week ontmoet je nieuwe mensen. Je kamergenoot en alle andere kapster en Steiner studenten. Je ziet mensen komen en gaan. Sommige gaan naar een schip en andere moeten naar huis. Soms stoppen ze zelf en soms moeten ze om vervelende omstandigheden naar huis. Ik wil jullie vandaag voorstellen aan Agnieszka. Agnieszka is geboren in Polen en is opgegroeid in Duitsland. Ze is 32 jaar en heeft al heel veel ervaring in het kappersvak. Ik ben afgelopen week onwijs naar haar toe getrokken. Ook nadat mijn kamergenoot niet meer naar de training ging ben ik veel met haar opgetrokken! Daardoor is ze toch wel een goede vriendin geworden. Het is dan toch wel grappig hoe snel je dan eigenlijk om iemand kan geven en hoe snel iemand iets betekend voor je. Vanwege haar Duits kan ze waarschijnlijk volgende week op seasurvival. Het enige probleem is van een seasurvival is dat je dan terug moet komen naar Londen tot er een schip is voor je. Hier kwamen we vanmiddag achter en dat is iets wat we alletwee niet leuk vinden. We willen allebei heel graag naar een schip en eigenlijk samen, maar ja dat kan helemaal niet ;). Dus ze zit er een beetje doorheen. En ik snap heel goed hoe ze zich voelt! Maar soms het idee dat ze weg gaat maakt me af en toe een beetje verdrietig omdat we zo goed met elkaar op kunnen schieten en over heel veel dingen hetzelfde denken. Maar alles komt vast goed!

Zo dat was het emotionele en zware gedeelte :P (wel weer eens iets anders dan schooldagen :P). Vandaag ging verder erg goed! Omdat dat wij er nu ook een week waren zitten we een beetje op dezelfde hoogte. We begonnen met de uitslagen van de testen die we vrijdag hebben gedaan. De producten test: Gehaald. De enviromental test: Geen idee. Maar de test over de algemene kennis heeft me echt achterover geslagen. Want ik.... jaaa IK had de hoogste scoren :O :O. Ik heb wel het gevoel dat ik bij de docent inmiddels ook een paar treetjes ben gestegen, maar was wel verbaasd. Maar goed het was wel leuk! We hebben daarna een quiz gedaan. Wederom weer over de producten en behandelingen. Daar hebben we de mini fascials door genomen. Dit was voor ons nieuw en voor sommige die er al langer waren niet. Maar toch langzaam en uitgebreid en rustig behandeld en dat voelt zo veel prettiger!!

Verder hebben we de rest van de dag mini fascials gedaan bij elkaar! Opzich ook wel een behandeling die niet heel moeilijk is. Dus dat scheelt weer :P. Verder zijn er ook weer nieuwe leerlingen bij gekomen. Wij waren met 16 en er was gezegd dat er 10 bij zouden komen. Nou toen vielen we allemaal achterover want dat past dus echt niet in ons lokaaltje :P. Gelukkig waren het er maar drie. 1 komt er uit Nederland, 1 uit Zweden en de andere geen idee. Heb niet echt geluisterd. Maar ze moeten zich morgen presenteren dus misschien komen we er nog achter ;).
Over het Engels praten gesproken. Dat gaat best wel goed. Ik merk zelfs dat als ik een tijdje niet in contact ben geweest met jullie of een tijdje niet hebt gebloggd dat ik aan mijn Nederlands twijfel :P. En ik denk af en toe al in het Engels. En dan realiseer ik me dat ik met jullie praat en dan ga ik het naar het Nederlands vertalen. Dat is zo grappig om mee te maken, want je verwacht het niet dat dat zo snel gaat!

Nou dat was het verder wel weer voor vandaag weinig boeiends. Ik heb trouwens wel gehoord dat je alleen op donderdag en/of vrijdag je 'details' krijgt. Dit betekent informatie over je schip, wanneer je weg gaat, en waarheen etc. Tenzij het een noodgeval is dan kan je het ook op een andere dag horen. Maar zoals het er dus nu naar uit ziet zit ik er sowieso tot donderdag ;)

Hoop dat alles in het thuisfront ook goed gaat!! Mis jullie toch wel een beetje!!

Love you!!

  • 01 September 2014 - 23:05

    Kelsey:

    Heeey meis!
    Wat knap van die testen!! Het gaat zo te horen dus super goed daar! Echt leuk joh. Helaas heb je idd ook altijd een minder leuke kant van nieuwe mensen ontmoeten... zeker op zon moment dat je weet dat je over een tijdje weer afscheid moet nemen. Echt jammer. :( maar je komt vast snel genoeg weer andere mensen tegen. En je kan toch contact met haar houden?
    Ik weet trouwens dat marieke ook is aamgenomen!! Zij komt over een paar weekjes ook naar london! Zij heeft nog bruidjes enzo in september. Daarna komt zij ook! Lachen tocb! Misschien zien jullie elkaar nog. :)
    Nou heel veel succes nog! Ik denk aan je. ;)
    Dikke kus van mij.
    Kelsey

  • 01 September 2014 - 23:26

    Papa:

    Hallo Lieverd,

    Wat een mooie uitslag weer.
    Ik begin meteen weer te glimmen van trots als ik hoor dat je het zo goed doet met die scores!!! Ik ben er dan ook van overtuigd dat jij daar geen 8 weken hoeft door te brengen. De enige die daar niet zo zeker van is ben jezelf. Dat stukje zelfverzekerdheid moet je nog een beetje ontwikkelen. Dan ben je daar zo weg. Tijdens de sollicitatie werd het al gezegd: The most important quality of a Steiner employee is confidence. Nog een paar van dit soort uitslagen en ze kunnen niet meer om je heen.

    Toi Toi Toi,
    XXX

  • 02 September 2014 - 09:42

    Sanne:

    Lief nichtje,

    Zo trots op jou en heel leuk om al je verhalen te lezen :)
    Break a leg!

    X
    San

  • 03 September 2014 - 16:38

    Jill:

    Hallo kanjer!!!!

    Ten eerste van harte gefeliciteerd met je fantastische score!!!!! Geweldig nieuws dit zeg en dat moet het je ook lekker doen voelen. Je mag dus best wat meer zelfverzekerd worden

  • 03 September 2014 - 16:41

    Jill:

    Geen idee wat er gebeurd is, maar mijn halve bericht staat er maar.. Jammer! Geen idee waar het gebleven is

  • 03 September 2014 - 19:02

    Jill:

    Toch nog maar even mijn berichtje afmaken, zo ongezellig anders ;)
    Ik vind het echt super leuk om te lezen hoe je in zo'n korte tijd al zo'n goed band met iemand hebt opgebouwd. Heel gaaf dat je dat hebt meegemaakt. Jammer dat jullie niet op hetzelfde schip terecht komen, maar ik weet zeker dat je nog veel meer lieve en gezellige mensen gaat ontmoeten de komende maanden.
    En wat betreft dat Engels: je komt vloeiend Engels sprekend terug! Grappig om mee te maken dat je al zo snel overschakeld he? Ik heb nog steeds moeite met de Nederlandse spreekwoorden (ik weet ze gewoon niet meer!). Als jij straks in ieder geval mijn naam nog maar weet xD Have fun girl!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Watford

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2015

My Final Blog

16 Juni 2015

Afscheid nemen

16 Juni 2015

Mijn officiele laatste formal night

16 Juni 2015

Laatste portdag

16 Juni 2015

Philipinos Independence day
Fleur

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 111808

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: