Eerste crew party - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Fleur Bastiaansen - WaarBenJij.nu Eerste crew party - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Fleur Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Eerste crew party

Blijf op de hoogte en volg Fleur

16 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Watford

Heey everyone!

Mijn derde dag op schip! Vandaag ging mijn wekker wel optijd, gelukkig :P. De zee was/is vandaag een beetje onrustig, waardoor de boot ook veel meer beweegt. Hier moest ik vandaag heel erg aan wennen.

Vandaag zaten de 48 erop en mochten we met de passagiers ontbijten. Ik was natuurlijk weer te vroeg dus het ontbijt was nog niet open, Maar twee minuten later gelukkig wel. Heel veel keuze hebben ze niet, maar het is goed te doen. Er gaan wel steeds meer dingen opvallen. Dingen die wel gezegd worden op je sollicitatie dag en/of op de academy die hier niet gebeuren. Dat is wel een beetje jammer. Zo dacht ik dat mijn uniform elke avond werd gewassen en gedaan, maar dat is niet zo. Zo dacht ik ook dat wij altijd kunnen eten met passagiers, maar dat kan pas na 48 uur van de start van de cruise, en op bepaalde tijden. Als je voor 12 uur je lunch moet eten moet je toch naar de crew. Als je na 6.30 avond moet eten moet je ook naar de crew. Zo hoopte en dacht ik dat in iedere port iedereen een halve dag vrij is, is ook niet zo. Dus ik kan jullie nu al vertellen, dat ondanks dat jullie zien dat mijn schip ergens is aangemeerd betekend niet dat ik vrij ben en wifi heb. Verder blijkt de % korting ook niet echt te gelde geloof ik. Dit geldt geloof ik pas bij je 2e contract en ik had het idee dat het maar 10% is. Als ik het goed heb begrepen moet ik vriendjes worden met iemand die streepjes op zijn/haar schouders heeft en die kan jullie (of in ieder geval familie) en (gratis) opzetten. Maar nogmaals dit weet ik allemaal niet zeker! Of eigenlijk niet :P. Dit zijn allemaal kleine dingetjes die het toch een beetje jammer maken. Maar goed we slepen ons er doorheen. Iedereen zegt ook dat de eerste paar weken het zwaarst zijn en dat geloof ik ook echt wel! Dus deze maand even doorbijten en dan word het vast allemaal een stuk leuker!

Morgen ben ik lekker de hele dag vrij dus ik kan nu lekker typen, zonder me druk te maken dat ik laat naar bed ga. Overigens is mijn laat helemaal niet laat, want er zijn genoeg mensen die lekker in de crew bar zitten enzo. Maar ik wil deze weken eerst een beetje settelen, want als ik nu al brak ga worden hou ik het nooit 9 maanden vol. Anyhow!!! Vandaag voor hey formal night! En dus had ik het best druk vandaag. Ik denk dat ik zo'n 7 a 8 klanten heb gehad. En mijn timing met klanten word ook steeds beter! Ik ben ook al een beetje aan het bijverkopen. Niet echt producten, maar dingen die ik dan in het haar stop en zij er voor moeten betalen, wat dus ook goed is! Heb ook al een flinke tip gehad van iemand!! Zo lief!! En volgens mij komt ze de 15e ook weer, dus wie weet (overigens denk ik altijd dat zoiets maar eenmalig is :P). Dus de volgende formal nights zal ik misschien wel drukker zijn!

Verder heb ik over mijn werk niet zoveel te vertellen. Ik zal een beetje in het algemeen wat dingetjes vertellen die jullie vast willen weten. Laat ik beginnen met het eten (speciaal voor Nadien :P). Het eten is niet om over naar huis te schrijven. Ik weet natuurlijk nog niet hoe het bij de gasten is, omdat ik daar nog niet in de avond heb gegeten. Maar bij de crew is het zo speciaal niet. Zelfs sochtends hebben ze rijst (blegh) ik moet er niet aan denken! Ik leef daarom vooral op salades en toetjes :P. Ik zie heel vaak dat vlees in die bakken liggen en dan denk ik; nou nee laat maar. Dus aan de ene kant denk gezond een salade, maar aan de andere kant ongezond met de toetjes.

Volgend onderwerp: Leuke jongens. Nu kan ik daar nog niet heel veel over zeggen omdat ik nog niet een rondje over de boot heb gemaakt (dit ga ik overigens morgen doen). Maar het valt allemaal een beetje tegen. We hebben opzich wel een leuke fitness instructeur, maar die gaat binnenkort ook weg. Vraag me niet wanneer, want dat weet ik niet zeker. Verder als het om de gasten gaat, zoals ik al heb gezegd, die zijn een beetje oud. Af en toe zie je een verdwaalde volwassener rondlopen die nog niet de 50 is gepasseert. Dus die rijke vent gaat hem ook niet worden. Hoewel op een oude fiets moet je het leren (hahahaha neeeeeee). Alle crew mensen die ik heb gezien, van de mannen, zijn veel al Chinezen, Philipijners (dit schrijf je vast niet zo, maar jullie snappen het :P) en nog veel meer. Ook niet echt mijn smaak. Dus so far nog niks boeiends! Dus weet niet hoelang het gaat duren voordat ik mijn kaartje mag openen :p

Morgen ben een hele dag vrij! Ik heb wel een induction om 10 uur dus daar moet ik even heen en dan ren ik snel van het schip af. Er zijn namelijk een heleboel dingen die ik moet hebben en doen! Bovendien wil ik jullie ook wel even op de hoogte gaan houden! Ik ga wasmiddel kopen om te wassen. Ik zat eerst te twijfelen of ik het iemand voor me zal laten doen, maar ik weet het niet. Ik kijk wel even aan hoe het gaat en ik kan anders altijd nog het uit handen geven. Ik wil verder nog wat andere toilet artikelen kopen, want volgens mij moeten we ook onze eigen wc papier halen, maar dat moet ik voor de zekerheid even aan mijn roommate vragen. Iedereen slaapt hier op zijn/haar eigen dekbedovertrek, dus ik denk dat ik dat ook maar ga doen, want ze zijn inderdaad niet echt schoon ;). En natuurljk sleutelhanger nummer twee :P! Ik kom denk ik toch niet met heel veel sleutelhangers thuis. Ben best wel een beetje bang dat ik toch veel ports over ga slaan. Maar deze ports zie ik volgens mij nog wel een keer in mijn contract dus dan ben ik de tweede keer waarschijnlijk wel vrij! Verder waren we morgen weer vroeg weg uit Lissabon dus dan heb ik de rest van de middag om het schip te verkennen. Misschien even de hyrdopool in (dit is wat wij elke dag zo'n beetje promoten :P). En ook een hoop foto's maken zodat jullie een beetje een beeld hebben. Ik zeg het je eerlijk, ik ga een keer op cruise. Het lijkt me heerlijk! Vandaag ook als je dan iedereen in die mooie jurken ziet!!! Aaah dat wil ik ook! En dan op zo'n mooie zee dag heerlijk geniet van de zon bij het zwembad, naar shows, eten, naar de bioscoop, een beetje shoppen, vervolgens meer je weer ergens aan wat fantastisch is!! Ja hoor dit wordt mijn vakantie :P Ik weet nog niet wanneer maar het word een keer mijn vakantie!!

Ik denk dat ik nu wel genoeg gekletst heb. Er is vanavond een party in de crew voor alle nieuwkomers dus daar gaan we maar even een bezoekje aan brengen! Hoop dat het een beetje leuk en gezellig is! En aangezien ik morgen toch vrij ben vind ik het niet zo erg om wat later naar bed te gaan. Heb ik morgen de hele dag op bij te tanken :P

Liefjes Love you!! xxx

  • 22 September 2014 - 20:28

    Jill:

    Oh jee, dat schip gaat al schommelen!!! Pas je op dat je straks iemand aan het knippen bent en ineens... OEPS!! xD Zo erg zal die deining niet zijn, maar het is wel een grappig idee.
    Jammer van het eten... Alhoewel toetjes ook heerlijk zijn! ;) De groene vitamientjes krijg je in ieder geval binnen en dat is ook belangrijk. Hopelijk is het eten bij de gasten beter. En RIJST bij het ontbijt?!?!? Wie verzint dat?? Komt zeker door al die Aziaten daar op dat schip. Die eten de hele dag door rijst :D Misschien moet je ook maar aan de rijst Fleurie.. Krijg je ook van die mooie spleetoogjes xD Haha!!
    Uhm.. mijn excuses... liet me even gaan.... ;P
    Fijn dat je ook af en toe een dagje vrij hebt en even van het schip af mag. Kan je toch nog een beetje zien van de omgeving. Ga nu gauw lezen naar je ervaringen van je crewparty!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Watford

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2015

My Final Blog

16 Juni 2015

Afscheid nemen

16 Juni 2015

Mijn officiele laatste formal night

16 Juni 2015

Laatste portdag

16 Juni 2015

Philipinos Independence day
Fleur

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 111851

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: