Laem Chabang - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Fleur Bastiaansen - WaarBenJij.nu Laem Chabang - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Fleur Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Laem Chabang

Blijf op de hoogte en volg Fleur

31 Maart 2015 | Thailand, Pattaya

Heey liefjes

We zijn in Laem Chabang!!!!

Vandaag was de dag dat we op olifanten wilde gaan rijden. We wisten niet zeker of het wel kon maar we gingen het gewoon proberen. We liepen de gangway af en kwamen in de Terminal. Daar stond een hele lieve vrouw die goed engels sprak, die ons hielp met onze olifantn. Dus we hadden het helemaal geregeld. We hadden een persoonlijke taxi die overal op ons bleef wachten. Hij zou ons naar de olifanten brengen en daarna naar wat shops.
Nou daar gingen we hoor. Op naar de olifanten. Iedereen helemaal enthausiast. Eerst onderweg nog even wat geld pinnen. We moesten ons geld weer delen door 21 ofzo. Heel verwarrend als je het aan mij vraagt. Je moet de hele tijd je mobiel erbij houden om alles om te rekenen. Want ja dat kan mijn hoofd niet aan :P Uiteindelijk was het olifant rijden helemaal niet zo duur de DOEN!!! En al was het wel duur, nog steeds DOEN :P Nou daar gingen we hoor. We hadden een halve paparazzi met ons mee om foto's van ons te maken. Gelukkig liepen ze niet de hele tijd mee. Wij gingen een trapje op en kwamen in een soort huisje en de rug van de olifant was precies op dezelfde hoogte als de grond. Nou dan moest je vervolgens op zijn nek staan om daarna op een bankje te gaan zitten. Dan gaat er door mijn hoofd al; Dat is toch zielig met mijn gewicht!! Goed toch maar gedaan en daar zaten we dan. Het zitten was in het begin al eng. Toen de olifant ging lopen was het nog enger. Maar je raakt er gelukkig snel aan gewend. Daar gingen we dan een uurtje op de olifant.

Eerst een beetje door het bos, daarna weer terug naar het begin om vervolgens het water in te gaan. Ik ben blij dat de olifant niet met zijn slurf water over zijn rug ging spuiten. Nog even poseren voor de paparazzi. Vervolgens de olifanten weer het water ut. Op dat moment spring onze bestuurder (om hem zo maar even te noemen) van de olifant af. Hij vraagt om de camera van Lei Lei en begint foto's te maken! Echt super leuk en lief dat ie dat doet voor ons. Vervolgens mocht Lei Lei op de nek van de olifant zitten, waar de bestuurder normaal zit. Daarna was het natuurlijk mijn beurt. En toen begon de olifant (Memo heet hij) te lopen. Nou dat is raar!!!!! Je voelt heel zijn ruggengraad van links naar rechts gaan, waardoor jij het idee hebt dat je er bijna af valt!!!! Dus dat was een beetje eng. En een olifant is ook helemaal niet zo glad en zacht als ik dacht. Hij is droog en gerimpeld. Misschien komt het omdat Memo al 40 jaar was, maar toch. Vervolgens zaten Lei Lei en ik samen voorop. Was wel gezellig :P Daar wilde de bestuurde er weer op, dus wij moesten weer terug. Dat was zo makkelijk nog niet, maar het is gelukt! En toen gingen we weer terug naar het begin.

Olifantje af en op naar foto's die van ons gemaakt waren. Twee gekocht natuurlijk. Die kan je niet laten staan. Vervolgens gingen Lei Lei en Patrick nog met een slang om hun nek op de foto. Nou mij niet gezien!!!!!! Nadat we allemaal onze foto's hadden gekregen en overal op de foto waren geweest gingen we de taxi weer in om te gaan lunchen. We hebben seafood gegeten. Ik was er zelf niet echt onderste boven van. Dus ik ben wel weer even klaar met het seafood. Daarna weer op naar de winkels. We hebben even wat gewinkeld. Ik heb niet echt wat gekocht. Ik had mijn foto's al ;) En toen was het alweer tijd om terug te gaan naar het schip. In de Ternimal waren ook nog winkeltjes. Daar ben ik nog even in gegaan. Toen heb ik ook aan wifi weten te komen!!! Finally!!! Kon ik weer wat blogs plaatsen. Zijn jullie weer een klein beetje op de hoogte. Jullie lopen nog steeds zwaar achter, maar ja daar kan ik niet heel veel aan doen :P

Ik ben daarna weer het schip op gegaan en me rommeltjes opgeruimd. Voor ik het wist was het alweer 8 uur en kwam Marloes alweer terug in de cabin. En voor ik het wist lag ik alweer te slapen. Slaap is zoo geweldig en heilig :P De eerste week als ik thuis kom kan je me in mijn bed vinden :P

Love you xxx

  • 04 April 2015 - 14:35

    Jill:

    Oh meis, wat GAAF!! Heb de foto's op fb al voorbij zien komen, wat een ervaring!! Haha en jouw reactie kan ik mij heel goed voorstellen. Ondanks dat je met je logisch verstand kan bedenken dat zo'n beest je amper zal voelen, lijkt het mij ook zielig hoor! ;) Haha ja die slang zou ik ook niet doen xD
    Uh... die eerste week dat jij thuis bent, ben jij veel te druk met iedereen op de hoogte brengen, dus je bed ga je dan ook niet zien ;p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pattaya

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2015

My Final Blog

16 Juni 2015

Afscheid nemen

16 Juni 2015

Mijn officiele laatste formal night

16 Juni 2015

Laatste portdag

16 Juni 2015

Philipinos Independence day
Fleur

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 112474

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: