Lisabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Fleur Bastiaansen - WaarBenJij.nu Lisabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Fleur Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Lisabon

Blijf op de hoogte en volg Fleur

16 September 2014 | Portugal, Lissabon

Heey liefjes

Het is alweer 20 dagen geleden dan ik weg ging! Het voelt eigenlijk al veel langer!!! Maar goed, ik begin mijn verhaal vandaag met een stuk over gisteravond.

Gisteravond was er een crew feestje, het joiners feestje (volgens mij). Het was in ieder geval om de nieuw komers te verwelkomen. Ha fijn ik daar heen om half 12. Ik zou met Matthew gaan, maar die lag nog in zijn bed een power nap te doen! Dus zijn kamergenoot Gerry (onze accupuntior (dat schrijf je vast ook niet zo... met al die naalden :P) Jullie krijgen vast wel een beeld). Anyhowhij trok zijn schoenen aan en ging met mij naar de crew bar. Gelukkig maar want ik kende niemand daar. Het was ook allemaal nog een beetje stil. Gerry had mij een drankje gegeven (een fanta :P) en ging me daarna aan een paar mensen voorstellen. Van sommige weet ik al de namen niet meer :$. Er kwamen wat meer bekende van de spa en andere mensen binnen druppelen. Er is een massagist (schrijf je dat zo? Ik kan echt geen Nederlands meer :O), Pedro (geloof ik) die kan echt leuk dansen! Hij stond op een gegeven moment in zijn eentje te dansen en echt grappige moves, heerlijk om te zien. Verder heb ik al meteen een weddenschap met een van de ingineurs. Hij heet Tom en hij durft te wedden dat ik na 1 maand als een idioot aan het drinken ben. Nou voor iedereen die mij een beetje kent, ik drink absoluut niet alleen als het echt moet of niet anders kan, maar anders drink ik niet. Dus die weddenschap ben ik mooi aangegaan en als het goed is kan ik 12 oktober 5 pond innen :P. Verder was het een leuke avond. Rond 1 begon iedereen te dansen, maar ik bleef lekker zitten ik had het prima naar me zin. Plus even de kat uit de boom kijken hoe zoiets nou gaat.

Nou ik zal het jullie eens even vertellen :P. Ik ga even iedereen over een kam kaal scheren als ik het heb over buitenlanders dan bedoel ik mensen uit de Philipijnen noem het maar op wat er voor geld hier allemaal niet rondloopt (de bruine mensen :P). Dus ik ga verder met mijn verhaal. Ik zit rustig op een stoel lekker te kletsen met de fitness meneer waarvan ik de naam niet kan schrijven. Anyhow, op een gegeven moment gaan twee meiden van de spa, Jorden (fitness) en Amie (geen idee, moeilijk woord :P) dansen. En opeens komen de buitenlanders erbij. Er was 1 jongen/man die met Amie begon te dansen, ik zat er naar te kijken, ik draai mij naar fitness meneer en zeg; 'Als zo'n iemand met mij gaat dansen of met mij staat te dansen dan moet je me redden'. Dus dat is ook geregeld. Maar het is zo grappig om te zien. De buitenlanders staan in eerste instantie heel stil en rustig in een rij tegen de muur opgesteld. En op het moment dat het kan gaat iedereen helemaal los en dansen. De meiden zijn overigens onwijs in de minderheid, maar goed wat ik al eerder vertelde er zijn niet hele knappe mannen aan boord. Die zijn erg zeldzaam :P. Goed rond een uurtje of 3 liepen ik en fitness meneer maar naar onze kamer (eigen kamer, voordat iemand rare ideeen krijgt) en zijn we gaan slapen.

De volgende ochtend (vandaag) 13 September is Robbert jarig!! :P En ging mijn wekker om 8 uur voor induction nummer 2. Lovely. De begin van de ochtend ging eigenlijk wel heel goed. Ik voelde me niet zo moe. Tot ik bij de induction zat... Toen werd het saai en hingen mijn oogleden op half 7. Maar goed dat overleefd op naar de uitgang en Lissabon in. Er was een shuttle bus die ons in de stad afzetten, hoewel we er niet eens ver lopen vanaf waren, maar goed dat is twee. Wij op naar de starbucks voor wifi!!!!! Geen wifi.... of hele slechte. Sommige heb ik nog net een snel een berichtje kunnen sturen, maar sommige heb ik ook niet echt gesproken. Dit had ook wel een beetje te maken met het feit dat we rond 3 uur weer terug op de boot moesten zijn en het al 12 uur was voordat we er uberhaupt waren! Ik had een heel lijstje met dingetjes die ik moest kopen en ik heb uiteindelijk niks gehaald.... Ja mijn sleutelhanger nummer 2!!!!!! Maar al het andere niet, dit had waarschijnlijk te maken met het feit dat het fitness meneertje met mij mee liep ;). Ik heb wat foto's gemaakt en wat rond gelopen en zijn daarna weer terug gegaan naar de boot.

Op de boot heeft fitness meneertje me een rondleiding gegeven. En wat zag het er weer lekker uit. Al die mensen bruin bakken op een bedje in de zon, ja hoor reserveer maar :P. Dus ik heb nu de boot wel gezien. Overigens heb ik nog steeds geen flauw benul over waar ik wel mag komen met of zonder uniform. Dus dat moet ik allemaal wel nog uitzoeken!! Ik wide net een internet kaart kopen voor op het schip, maar die kan je natuurlijk weer alleen met een briefje van 10 pond betalen... En laat ik die nu net hebben uitgegeven... Balen!! Dus ik moet nog even een oplossing gaan zoeken, misschien kan ik ergens wisselen of iets, maar ik ben er mee bezig. Niet dat jullie daar nu iets aan hebben want jullie lezen dit pas wanneer ik internet heb :P

Ik mis wel een beetje het contact dat we hadden. De wifi in dat gast huis was zeker zo slecht nog niet. En er zijn nu al vier dagen voorbij en jullie hebben nog steeds geen idee hoe het met me is! Sorry jongens! Agh straks extra veel lees plezier! Het schip ging om half 4 weer van de kant af en het is weer aardig aan het schommelen.. Ik ben nu ook een beetje moe dus dat word op tijd naar bed denk ik maar. Hoop dat als ik lig er minder last van heb!

Morgen weer een werkdag, sommige zijn morgen middag vrij, want dan zijn we in Gibraltar en de dag daarna zijn we weer een hele dag op zee en daarna zijn we in Barcelona. Daar ben ik als het goed is een halve dag vrij. Dus we moeten weer even doorzetten :P. Ondanks dat het een cruise van 12 dagen is voelt het toch wel lang! Goed als die erop zit gaan we naar NEW YORK!!!! Moet ik wel 8 dagen zee verdragen, maar dan heb je ook wel wat, hoop ik :P. Morgen hebben we ook onze eerste haarshow.. dus ben heel benieuwd hoe dat gaat, ik hoop een beetje goed!

Nou lieve schatjes, ik ga jullie weer verlaten! Schip ahoooi :P

Love you xxxx

  • 22 September 2014 - 20:41

    Jill:

    Heerlijk om jou zo enthousiast te horen vertellen over jouw avonturen van vandaag! Alweer 20 dagen onderweg, jeetje meis! Geloof me: voor mij voelt het ook langer dan dat! Gelukkig kunnen we met jou meegenieten via die leuke verhalen van je! Want wat schrijf je leuk! Super grappig om te lezen hoe het op die crewparty is gegaan. Die 5 dollar ga je binnenhalen! Maak je toch nog winst xD Heeft dat "fitness meneertje" ook nog een naam? Hoe komisch ik je zelfbedachte bijnaam ook vind; het leest toch makkelijker als we een naam weten ;)
    Ik ben benieuwd of het gaat lukken met die internetkaart. Hoe werkt dat trouwens precies? Is dat net zoiets als een prepaid kaart of zo?
    Nu gauw je verhaal over je haarshow lezen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2015

My Final Blog

16 Juni 2015

Afscheid nemen

16 Juni 2015

Mijn officiele laatste formal night

16 Juni 2015

Laatste portdag

16 Juni 2015

Philipinos Independence day
Fleur

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 112667

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: