Body Scan - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Fleur Bastiaansen - WaarBenJij.nu Body Scan - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Fleur Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Body Scan

Blijf op de hoogte en volg Fleur

04 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Watford

Heey Guys!!

Daar zijn we weer :P Weer een dag in Londen en de academy,,, woepiee :P

Vandaag was het scheertijd. Spannend!! Ik had gister alles al klaar gezet zodat ik meteen kon beginnen sochtends. Maar toen kwam de Nederlandse fitness instructriese waarbij ik gister een keratine behandeling had gedaan mij uit het lokaal halen om mijn BCA (ik kan de afkorting inmiddels) te doen. Ik vol enthousiastme mee lopen. (Tegelijkertijd dacht ik ook; yess nu hoef ik niet te scheren :P) We begonnen met wat vragen over: hoe voel je je? Zou je willen afvallen? Hoeveel? Wat zijn je probleem plekken? Hoe zou je je voelen als je het perfecte lichaam hebt? Heel diep allemaal! Maar ze gaf ook aan, dat ze echt naar de bodem moet gaan om mij een doel te geven dit te doen. Want als ik het niet wil doen dan gebeurd het ook niet. Dus dat deed ze heel goed. Werd er bijna emotioneel van ;). Ze heeft ook het hele technische uitgelegd, over alle toxins en wat er gebeurd als je daarvan teveel hebt. Dat je vet cel dan water van binnen naar buiten laat komen over de toxins om zich te beschermen van nog meer toxins. (Het klinkt vast als acrabadabra voor jullie, maar ik vertel het toch :P Voor verdere en beter informatie verwijs ik jullie door naar Evelien, mocht zij het wel snappen;)) Maar goed, als je vet cel dat dus doet functioneert hij niet meer goed. Hier horen ook allemaal percentages bij etc. Je moet namelijk 60% water in je vet cel hebben (dan functioneert hij goed). Verder moet je 69-74% water in je lichaam hebben (als ik het goed heb). Goed ik werd dus aan een apparaat gelegd. Ik kreeg vier stickers twee op mijn hand en twee op mijn voet. Ik moest voor het beste resultaat op de tafel gaan liggen, de tafel leeft nog ;). We hadden geen weegschaal dus we hebben even gegokt op 81. En dan werd mijn lengte ingevoerd en mijn leeftijd. Nou daarna kreeg ik mijn uitslag. Spannend!!! Haha nee hoor het viel wel mee. Ik zal het even allemaal mooi onder elkaar zetten :P

26.1% Body fat
21.2 kg Body fat
59.8 kg Lean body weight (wat dit betekend weet ik niet helemaal)
1819 cal/day Basal Metabolic Rate (dit zijn de aantal calorien die ik zou moeten eten per dag)
39.9 liters Total body water
49.3% Water retention
66.7% Hydration

Om dit even verder uit te leggen. De bovenste zullen jullie wel snappen ;). De water retention is het percentage van het water wat in mijn vet cellen zit. En zoals ik al gezegd had moest dat 60% zijn om de cel goed te laten functioneren. Bij mij is dat dus 49.3% wat betekend dat 10.7% van het water om mijn vet cel heen zit om zich te beschermen tegen toxins, dit is dus niet goed! Dan de 66.7% hydration. Dit is dus het water waar ik het over had in het lichaam. Dat moet dus 69-74% zijn. Andere woorden ik drink te weinig water :P! Dus ik moet meer water gaan drinken!
Dan is er nog een ander lijstje wat aan geeft Wat mijn huidige situatie is en wat mijn doel is om 'gezond' te zijn.

Current Target
Percent Body Fat: 26.1% 20%
Total Weight: 81 kg 74.8 kg
Fat Weight: 21.2 kg 15 kg
Lean Weight: 59.8 kg 59.8 kg
Weight To Lose: 6.2
Metabolic Rate: 1819 cal 1819 cal

Dat is dus even om aan te geven wat er moet veranderen. En hoe gaan we dit bereiken?!!! We hebben samen een beetje gekeken naar eten en dergelijken, ik moet het nog afmaken maar de opzet is er. Ik moet in ieder geval 3x in de week een half uur sporten. Meer mag altijd, daardoor zal ik mijn doel sneller halen. Maar in ieder geval drie keer in de week. Verder moet ik NATUURLIJK mijn eetpatroon aanpassen. Zij heeft een heel mooi schema met een punten systeem. Ik mag 14 punten eten op een dag. En ik moet om de 5 uur sowieso eten. Dus ik ontbijt, heb een snack, lunch, snack, diner en nog een snack. Alle snack zijn maar 1 punt. Wat houd nu 1 punt in. 1 punt betekend dat je van de proteins, carbohydrates en fats maar 1 punt mag hebben. Dus stel (ik noem maar even wat) als ik 1 fat punt wil mag ik een 1/2 theelepel pindakaas, 1 punt proteins 28 gram salami en 1 punt carbohydrates 2 tomaten. Ik noem maar even wat! Maar zo heb ik dus van alles 1 punt en mag ik dat als snack eten. Je hebt ook gewoon repen die voldoen aan alle punten (wat veel makkelijker is, maar even om het uit te leggen. Maar omdat ik 14 punten mag eten, ik ben er al 3 kwijt aan snacks heb ik er nog 11 over. Twee keer 4 punten en een maaltijd 3 punten. Hierbij geldt dus ook bij een 3 punten maaltijd; 3 fat, 3 carbohydrates en 3 proteins. Jullie snappen het vast :P. We hebben samen al een ontbijt samengesteld en nu moet ik de rest doen! Wat een technisch verhaal allemaal! Maar ik vond het echt super leuk en ik ga ook zeker proberen er mee aan de slag te gaan. Misschien niet de eerste maand dat ik op het schip kom, want ik denk dat ik me dan vol wil eten met allemaal lekkere dingen, maar daarna kan ik er zeker wel aan beginnen! Wil het ook zeker gaan proberen!

Anyhow dat was mijn ochtend :P Het is pas elf uur in mijn dag haha! Maar verder heb ik niet zo heel veel meegemaakt dus dat scheelt voor jullie weer lezen ;). Mijn scheermeneertje was overgenomen door iemand anders en iedereen was verder op elkaar bezig. Na de pauze heb ik weer spullen klaar gelegd om te scheren, want ik mocht dat smiddags doen, joepie. Nee het is wel goed, zeker om het een keer gedaan te hebben, weet je toch hoe het moet en voel je je er al iets zekerder over. Goed wij lunchen en daarna weer terug naar de klas. Agnieszka zat me al te plagen dat ik misschien die leuke jongen moest doen. En voor alle lezers thuis,,,, nee het was hem niet. En gelukkig maar!!! Niet dat het scheren heel slecht ging, op een paar kleine wondjes na dan ;) (hij had het zelf niet eens door). Nee maar het ging verder prima dus dat is wel fijn! Paar schoonheidsfoutjes maar slijten er ook wel weer uit! Verder hebben we niet veel boeiends gedaan! Er zijn wel details uitgedeeld! Er gaan er 5 weg! Dus dat is een hoop. Helaas zit ik er nog niet tussen, maar misschien morgen. Agniszka zou op seasurvival gaan volgende week, maar het meisje wat ze zou gaan vervangen wilde langer blijven en dus zou ze nog twee weken moeten wachten en dat kan ze niet. Dus onze docent is nu d'r best aan het doen om haar eerder weg te krijgen, maar dat word dus ook nog afwachten. Het word dan in ieder geval een ander schip. Dus dat is ook nog afwachten. Maar het is wel leuk voor de mensen die gaan! Nu ik nog :P

Nou lekker een technisch verhaal allemaal :P Hoop dat jullie het een beetje snappen ;). Morgen word een salon dag. We hebben dus klanten (leerlingen van de academy geloof ik). Nog niet heel erg veel zin in maar we gaan het meemaken. Voor mij staat er alleen nog een wash en blow dry op. Dus dat scheelt ;) Hoop dat het niet heel veel drukker wordt! Verder moet ik ook een seminar geven (een soort presentatie). Jottem... Ik hou het over teeth withening. Dit is een behandeling die ik het beste ken en die denk ik ook het makkelijkste is. Dus dat word allemaal weer lekker spannend :P. We gaan het weer meemaken. En!!!! Misschien krijgen er meer mensen hun details!

Zo ik heb echt het gevoel dat ik alles door elkaar en niet duidelijk heb opgeschreven, maar dan hebben jullie maar pech :P. Ik ga me lekker voorbereiden voor morgen en daarna lekker slapen!

Love you!!! xxxx

  • 04 September 2014 - 21:48

    Jill:

    Jeeh, ik ben een keer de eerste die reageert!! En jeetje wat een verhaal meis! Wel super gaaf dat je zo'n body scan gehad hebt en ook nog eens zoveel uitleg. Dat punten systeem doet me een beetje denken aan de weight watchers. Klasgenoot heeft dat een paar maanden gedaan en is ruim 13 kilo afgevallen! Deze manier is dus zeker effectief! Leuk dat je ermee aan de slag gaat, maar zoals je zelf al aangaf: op dat schip eerst lekker gaan eten! Haha! Wel alvast meer gaan drinken he? ;)
    Leuk dat je ook eindelijk iemand hebt kunnen scheren. Succes morgen met je seminar en je dagje salon! Kijk weer uit naar je verslag van morgen! Welterusten schat!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Watford

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2015

My Final Blog

16 Juni 2015

Afscheid nemen

16 Juni 2015

Mijn officiele laatste formal night

16 Juni 2015

Laatste portdag

16 Juni 2015

Philipinos Independence day
Fleur

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 112507

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: